משחקים טיפוליים לילדים
קורסי הדרכות לטיפוח העצמת וכישורי ילדים

מהם משחקים טיפוליים לילדים?

משחקים יכולים להיות דרך מרתקת לעסוק בילדים במהלך הטיפול ולהעריך היכן שיפורים עשויים להיות נחוצים. הם יכולים גם לשמש הערכה של כישוריהם או תחומים לצמיחה הזקוקים לתשומת לב.

משחקים טיפוליים הם דרך יעילה לפתח מיומנויות חברתיות, מיומנויות לפתרון סכסוכים וספורט תוך לימוד התמודדות וטכניקות אסטרטגיות.

מהי דוגמה למשחק טיפולי?

משחק טיפולי יכול לספק פתרונות למגוון רחב של נושאים שמטרידים ילדים כיום, כולל חרדה, דיכאון, לחץ משפחתי והפרעות נפשיות ארוכות טווח.

הטיפול מספק לילדים הזדמנויות להשתמש בדמיונם וביצירתיות שלהם, תוך שימוש בכלים כמו טיפול במגשי חול, בובות, פוחלצים או צעצועים אחרים המעוררים את היצירתיות שלהם.

מטפלים עשויים להשתמש בבובות כדי לעודד תקשורת. בובות עשויות גם לעזור ללקוחות הנאבקים עם אילמות סלקטיבית.

המחשה תהיה לילדים שאינם מדברים, המשתמשים בבובות כדי לשחק סיטואציה או סיפור ולאפשר למטפלים שלהם לקבל תמונה מדויקת של הרגשות והמחשבות שלהם.

טיפול במשחק משתמש גם במשחקים כדי לסייע לילדים להתמודד עם בעיות כעס בניהול הרגשות שלהם.

תחרות מוצלחת מלמדת ילדים שגם ניצחון וגם הפסד הם חוויות בעלות ערך לא פחות.

תלוי בילד ובצרכים שלו, מטפל יכול לכוון את המשחק שלו או להשאיר אותו תלוי בו להחליט בעצמו.

מטפלים עשויים לכלול את שני ההורים במפגשי משחק עם ילדם כחלק מטיפול משפחתי-גישה המלמדת משפחות כיצד לשתף פעולה יחד על מנת לשפר את רווחתו הנפשית של הילד.

אילו משחקים משמשים לטיפול?

בן לב ארי העוסק בפסיכותרפיה אומר כי מעורבות מטופלים במהלך מפגשי טיפול באמצעות משחקים היא דרך יעילה לבנות קרבה ומעורבות, ומטפלים רבים מאמינים שהם מקדמים חיבור חברתי ותחושת הישג באמצעות משחק בהם.

משחקים טיפוליים הוכחו גם להשפיע באופן חיובי על בריאות הנפש. פסיכולוגים מצאו כי משחקי וידאו יכולים לשמש כדרך יעילה להקלה על תסמיני דיכאון וחרדה בקרב ילדים.

משחקים טיפוליים מורכבים ממשחקי וידאו במחשב או בקונסולה תוך כדי תקשורת מרחוק עם מטפלים המספקים מפגשי טיפול מרחוק לשיפור כישורי ויסות רגשי וללמד ילדים כיצד לבטא את עצמם רגשית בדרכים בריאות.

עצור, להירגע ולחשוב הוא משחק שנועד ללמד ילדים כיצד להתמודד עם התפרצויות זעם בפגישות טיפול, כמו גם להתמודד עם חרדה או פחד.

דיבור, הרגשה ועשייה הוא משחק נוסף שנועד להקל על מפגשי טיפול על ידי עידוד ילדים להביע את עצמם בגלוי על הנושאים שלהם. הוא מכיל לוח, פיונים וקוביות לשימוש במהלך הפעלות משחקים.

התאמת רגשות היא עוד משחק טיפול להדפסה הכולל התאמת מילות רגשות עם תמונות של הבעות פנים ושפת גוף. ניתן לשחק במשחק זה לבד או כחלק מהגדרה קבוצתית, בעוד שהגרסה הניתנת להורדה כוללת גם כרטיסי חרדה נמוכים וגם כרטיסי חרדה גבוהים יותר להפעלה קלה.

מהו משחק טיפולי לילדים?

משחקים טיפוליים משמשים מטפלים כחלק מפגישות טיפול כדי לטפל בבעיות פסיכולוגיות ספציפיות כמו חרדה או דיכאון בסביבה מהנה ומובנית.

משחקים טיפוליים מציעים אמצעי יעיל ללקוחות להיפתח בצורה מהנה אך לא מאיימת תוך מתן למטפלים הזדמנות להתבונן באינטראקציות והתנהגויות בסביבה ללא הפרעה.

ג ' נגה הוא אחד המשחקים הטיפוליים המגוונים והמתאימים ביותר, מה שהופך אותו למתאים לשימוש עם ילדים, מתבגרים, משפחות ומבוגרים כאחד. אתה יכול לצבוע את הבלוקים כדי להוסיף שאלות הערכה/הצטרפות או להשתמש בקידוד צבע להנאה נוספת בטיפול; או שכל חלל יכול להפוך להזדמנות לדיון, מטאפורות ומעקב אחר התקדמות.

מרדף טריוויאלי הוא משחק טיפולי נוסף שקל להסתגל אליו, מה שהופך אותו למפגש טיפולי מרתק. כל שעליך לעשות הוא להחליף קטגוריות עם אלה הקשורים למה שאתה לומד (למשל כישורי טיפול התנהגותי וקוגניטיבי), או להפוך כל מקום להזדמנות עבורך ועבור הלקוח לדון במשהו שעשה או שבר את יומם.

טיפול בארגז חול מאפשר ללקוח שלך לשחק תפקידים במצבים שהם מתקשים להתמודד איתם, כגון התעללות או הזנחה. ילדים נוטים להיות שחקנים גדולים; השימוש במשחק הזה מאפשר להם להביע רגשות שהם עלולים לשתוק עליהם.

סגור לתגובות על מהם משחקים טיפוליים לילדים?